maanantai 16. huhtikuuta 2012

kisapostailuu

Lauantaina oli siis Hewin järkkäämät kisat dumissa. Kaiken kaikkiaan kisat men ihan hyvin! Käytössä oli nyt myös uudet kisapuomit joten tuli vähän vaihtelua vanhaan.

Menin siis eka Madella 60-70cm. Elina oli menny ennen mua ja Made oli kieltäny kaks kertaa, juuri ne esteet mistä Elinaa varotin. On poni kyl niin ennalta arvattava.. En olis ite jotenki aluks jaksanu yhtään mennä, olin jo kipeenä ja poni possutuulella. No hyppäsin kuitenkin selkään ja menin verkkaamaan. En tehny kauheesti mitään kun Elina oli kuitenki jo verkannu, pari hyppyy otin. Yks hyppy pystylle oli vähän ihmeellinen, muut ihan hyviä.
Kisarata meni kaiken kaikkiaan ihan ok. Tottakai oli aika vauhdikas rata. Kolme ekaa estettä oli hyvä ja hyppäs ihan hyvästä paikasta. Neljäs okseri varmistelin ja käytin vähän ääntä koska tällä poni kiels Elinal kerran. Hyppäs kuitenki eikä edes epäröiny. Seuraava sarja meni ihan ok ottaen huomioo et menin heppaväleil. Kaks seuraavaa tuli vähän oudoista paikoista, okserille meinas kieltää mut hyppäs sit. Uusinta meni ihan ok, oli melkee sama rata miinus kolme estettä. En ratsastanu uusintaa mitenkään, mut oltiin silti ekoja ei sijottuneita eikä jäänyt kuin edes muutama sadasosa sijotukseen. Olin kuitenki tosi tyytyväinen. Yhessä vaiheessa mua alko naurattaa joku juttu mitä poni teki ihan sairaasti ja kaikki alko nauraa mulle mut valitettavasti en enää muista mistä oli kyse XD

90cm menin sitten Grandilla. Menin verkassa vaan kaks hyppyy, oli jo menny Hannan kaa hyvän radan alle niin ei ollu mitään tarvetta alkaa kauheesti työstää. Verkkahypyt meni siis kuitenkin hyvin. Radalla ajattelin ottaa aika rauhallisesti enkä asettaa kauheesti painetta, yleensä kun taas edetään melko vauhdikkaasti. Oli hyvä ratkaisu, puomit ei putoillu. Perusradalla pari hyppyy tuli lähelle mun oman ratkaisun vuoksi mut muut hypyt hyvin. Uusinta meni tosi hyvin ja siinä aloin jo vähän edetäkkin. Tuli siis puhas rata :) Oon tosi tyytyväinen, GB oli tosi tasanen ja totteli. Sainkin kuulla että sijotuin sijalle 4. ja sit juoksinkin äkkii maneesiin. Grandi sai paljon leipää ja taputuksia.
Molemmat hepat oli siis oikein mallikaita tänään. Mul on video molemmista radoista mut laittelen ne esille vähän myöhemmin, nyt en jaksa :)




Oon tosiaan siis kipee, mul on jääny Maden ridaus eilen ja tänään välistä, onneks Elina on niin reipas et on suostunu hoitaa ponin. Huomenna meen vaikka henkeni uhalla edes taluttamaan ! Tulee kauheen huono omatunto että tälleen "feidaan" ponin heti kisojen jälkee vaikka se oli niin hienosti, vaikka tiiän et ei mun kannata ehkä mitään keuhkotautii nyt hankkii tässä.

2 kommenttia:

  1. Joks se tapahtu se juttu mikä saa sut hyppii tasajalkaa?

    VastaaPoista
  2. ei valitettavasti :( mutta toivottavasti lähiaikoina:)

    VastaaPoista