lauantai 8. syyskuuta 2012

Viime viikon lauantaina oltiin siis Maden kanssa Jokeran kisoissa, menin 70cm ja uusinassa tuli yksi pudotus. Ilman pudotusta oltaisiin vissiin voitettu, mutta olin kuitenkin poniin tosi tyytyväinen, toin ite aika huonoon paikkaan ja askel ei löytyny niin puomi lens aika vauhdissa mukana. Hoitelin myös Devin pitkästä aikaa ja kävin kävelemässä 45min, sekä hoitelin D+G kamoja.

Olin alkuviikosta kipeenä mutta torstaina olin taas tallilla. Meil oli tunti ja menin Pilvellä koulua. Alku tunnista tehtiin kahdeksikko uraa koko maneesin pituudelta käynnissä ja ravissa. Pilvi tuntu melko rennolta tässä ja oli hyvin työstettävissä, vasempaan oli ehkä vähän vahva sisäkädelle mutta parani omasta mielestäni aika hyvin. Mul on joku muistikatkos ku en muista mitä siinä välissä tehtiin, mut jossain vaiheessa mentiin avoja pitkääsivua pitkin eka käynnissä ja sitten ravissa. Ravissa onnistu paljon paremmin, käynnissä alan ite niin helposti säätää jotain ku ravissa keskityn esim istuntaan paljon enemmän ja en ala mitään ylimäärästä siin hommailemaan. Varsinkin vasempaan kierrokseen meni aika jees. Laukassa mentiin vastalaukkaa toinen pitkäsivu ja toisella puolella laukkaympyrä. Vastalaukka nous joka kerta ja kerranki sain laukan pyörimään molempiin suuntiin alusta asti. Siirtymätki onnistui aika pienillä avuilla, Pilvi oli melko nöyrällä tuulella :)

Tänään olin koko päivän kisoissa toimihenkilönä "haravavastaavana" heh.. no oli ihan mukavaa, kentän keskeltä näkee radat paremmin ja tykkään muutenki kattoo kisoi, näkee muiden ratsastuksia ja ratkasuja saa ite tosi paljon varteenotettavii vinkkejä. Oli myös kiva kattoo kun vanha tallikaveriki voitti luokan hevosella, josta ei kaverilleni tullessa olisi ehkä uskonut kuinka hyvä siitä voi tulla ja kaveriki oli kehittyny niin paljon, pakko sanoo et oon vähän kateellinen. Tiedän kyllä että töitä on tehty mitä sivusta oon hieman seuraillu :)

Yksi asia kyllä alkoi harmittamaan tänään, kun kuulin tai itseasiassa luin että olen haukkunut erään henkilön ponia hirveäksi ratsastaa koska hän olisi tätä huonosti ratsastanut. En nyt tiedä onko fiksuu asiaa tälleen julkisesti puida mutta lyhyesti haluisin kyllä tähän kirjoittaa. Aikaisemminki oon blogiin kyseisestä ponista kirjottanu että en osannut ponilla ITSE ratsastaa, ja se ei ole niin helppo kun miltä ehkä näyttää. Kenenkään ei luulisi olevan niin tyhmä että ei osaisi lukea tosta rivien välistä että selvästi sen omistaja menee sillä hyvin. Ja jos hevonen kulkee oikein niin todennäköisesti sitä ei ole huonosti ratsastettu, vaikka olisikin ratsastatettavuudeltaan eri luokkaa kun ne mihin olen tottunut. En siis kyseenalaista tässä kenenkään muun ratsastusta, vaan korostan sitä että en oo niin tyhmä että alkaisin aina ettimään vikoja hevosesta tai jostain muusta ihmisestä, myönnän että tottakai helposti joskus alkaa syyttämään vaikka hevosta varsinkin jos sillä hetkellä v*tuttaa se asia kaikista eniten, mutta kyllä mä aina pohjimmiltani tiedän et se vika on sielä peilissä, ja jotta ei taas tulis väärinymmärryksii en nyt tarkota että teidän peilissäni vaan minun peilissäni, eli siis vika on mussa. Tiedän että joitakin hevosia saan kulkemaan ihan mukiinmenevästi, mutta tätä kyseistä otusta en vaan osaa, omat taidot ja kokemus ei riitä sillä se on niin erilainen kun muut joilla olen mennyt. Ja vaikka oon nähny "oikeiden" ihmisten menevän sillä hyvin ja tiedän että se osaa mennä hyvin en siltikään osaa, vaikka joskus tällä tavalla voi oppia. Kiva ja hieno poni kuitenkin kyseessä, ja mielestäni viimeisellä kerralla kun menin sillä tajusin jo pienissä pätkissä miten pitäisi tehdä- tietenkään se ei mennyt silloinkaan hyvin mutta sentään paremmin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti