tiistai 6. syyskuuta 2011

kesä on melkeen ohi..

..ja vettä sataa ku esterin sieltä.. Olen hyvin pahoillani toistuvista postaustauoista, en kerta kaikkiaan ehi/jaksa/muista kirjoittaa ku oon aina koulussa tai tallilla tai jotain !
Eli kouluhan on siis alkanut viime postauksen jälkeen ja yllättävän päätöksen takia tää vika vuos tuleeki olemaan hyvin rankka, 7 kurssii per jakso.. sen päälle viel heppailut. Et tosissaan yritän ehtii postailla jos vaa on ylimääräst aikaa kute nyt kun en ole koulussa ku olin lääkärissä kuukauden kestäneen flunssan takia joka ei lähteny edes antibiootti kuurilla ja en enää jaksanu sit lähteä kouluun, paitsi et mulla on 16.30-18 ylimääräinen äikän tunti joten joudun ehkä sinne raahautuu :)....

 Mutta selittelen tässä nyt siis ihan turhia heppa asioihin ! Loppukesä ja alku syksy on jatkunut normaalisti Madella ratsasten ja Deviä,Gringoa ja Tiitua hoidellen. Fondin jätin pois hoitohevosista koska ei yksin kertaisesti ole aikaa :( lupauduin kyllä aina välillä keskiviikkoisin hoitaa ! 3vuotta tuli senkin palleron kanssa täyteen:) Fondi kuitenkin on vieläkin ja tulee olemaan opiston paras poni niin hoitaessa,koulussa ja varsinki hypätessä !  Kuvia Fondista






tää on joku vanha ja oon ällö mut poni on söpö ja se on tärkeint!
Ollaan taas alettu käymää Maden kanssa kisoissa ja ollaan oltu joka viikonloppu ja on menny hyvin, esim Kirkkonummella voitettiin. Viime sunnuntaina 5.9 oli Dumissa HeWin järkkäämät estekisat, joissa oli alunperin tarkotus mennä vain Madella 60-70. Made oli ihan kummallinen tai no ei Madeks kyl kovinkaa outo mutta aluks vei vaa mua mut no kaikki esteet hyppäs! vitos esteinä oli sarja josta olis ollu lyhyt kaartuva suhteutettu esteelle nro 6 ja minä idiootti menin suoraa se ohi ja olin jo ihan ratsastamas seiskalle. onneks joku huus et älä hyppää väärää estettä ja sai viime tingas käännettyy. Kuvii 60-70


Tuli siis 4vp ku rikoin omaa linjaa.. Radan jälkee ärsytti moka ihan sairaasti ei oo ikin enne käyny noin! niin ratsastinpa siis kanslialle ja jälkkäröidyin 80cm :DD Hetken päästä havahduin mitä just tein :D kerran ollaa oltu 80cm luokas talvella toisella tallilla ja sijotuttiiki mut ne näytti paljon pienemmiltä ku tää 80cm! Ja en oo edes aikoihin hypänny Madella isompaa rataa kun jotain 6070cm vaa ja ku ollaan nyt vaa kisailtu niin en oo oikeesta koton ehtiny hyppää ollenkaa. No radalle lähettii, eka este jees, tokalle esteelle joka oli jo huuuima okseri varmistin aika paljon käyti raippaa pohkee taakse mut silti hyvä hyppy. Kolmonen joka oli poispäin muista hepoista ja tallista, okseri myöskin Made alko vähä jarraa olin kyl valmistautunu ja käytin raippaa taas taakse mut ei tullukkaa hyvää hyppyy vaa ponski lähti kesken askelen ja rysäytti takapuomin alas. Loppuradal päätin et nyt yritän antaa rauhas ponin hoitaa ja poni oliki hieno! Heti ton rysätykse jälkee alko vetää ihan hiiiimo isoja loikkia esteiden yli kunnon ilmavaral :D ja loppurata puhtaasti ! oon kyllä tosi tyytyväinen poniin, itseeni harvinaisen epätyytyväinen ekan luokan  mokasta. Kuvii 80cm


27.8 olin myös koulukisoissa, Pilvillä ja Madella. Pilvi ei ollu iha parhaimillaan saatiin joku vähä päälle 60% mut tultiin silti kolmanneks. Made oli hieno Madeks ja saatii 59,7 ja oltii ekoja ei sijottuneita



Myös estevalmennukset on alkanu, ite oon pääsy vast yhelle tunnille ku oli kipeä mutta Grandi oli ihan kiva. Pilvi on ollut oikein kiva tunneilla, tarkotus olisi mennä vielä yksi HeB TKR junnumestaruuden takia ja sitten siirtyä pysyvästi siihen HeA.Sai Virveltä kesältä jotai kuvia Grandista ja Pilvistä niin lisäile niitä vielä tähän.




Näiden "perusheppojen" lisäksi olen ratsastellut myös paljon Devillä ja lisäksi olen ollut pari kertaa tunnilla Sipen nuorella hevosella Möröllä joka on oikein kiva uusi tuttavuus. Lisäksi hyppäsin yhden tunnin Siesta Mexicanalla "Sisulla" joka on entinen estekilpa hevonen ja oli todella kivaa hypätä niin osaavalla ja mageesti hyppäävällä hevosella. Tuli nyt aika paljo kaikkea tähän tekstiin mutta yritin sisällyttää nyt kuukauden tapahtumat tähän yhteen postaukseen ! Yritä nyt ehtii kirjottaa edes vähä useemmin, mutta aika rientää joten nähkäämme !
/Minea

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti