maanantai 7. huhtikuuta 2014

Oon nyt pari viimeistä tuntia mennyt Pilvillä kankien kanssa ja mentiin myös kisat niillä viime viikonloppuna. Kanget on tietty avuksi monessa asiassa, mutta aikaisemmin kun olen niin niillä harjoitellut joku ei ole minua niissä miellyttänyt. Nyt kuitenkin yllättäen olen tajunnutkin niiden hyödyntyvän vaikutuksen ja käytön, sekä hevonen on kuin silmänräpäyksessä "helpompi" ratsastaa. Pieni sellanen huijauksen tuntu, mulla jotenkin on ja ajattelin kuitenkin mennä vielä enimmäkseen nivelillä.

Oltiin tuossa vähän yli viikko sitten seurani järjestämässä valmennuksessa, jossa opettajana oli kuitenkin meidän oma opettajamme Sipe. Valmennus sujui kerta kaikkiaan hyvin, tehtiin melko monipuolisesti kaikkea ja pääsin ensimmäisen kerran harjoittelemaan myös "oikeaoppista laukanvaihtoa". Vaihdot nyt ei sujuneet tietenkään mitenkään oppikirjamaisesti, mutta muuten olin tosi tyytyväinen koko tuntiin, hevonen oli hyvin avuilla, tuli helposti kokoon ja eteen kaikissa askellajeissa. Sama jatkui viime torstaina omalla tunnillani, hevonen oli todella pehmeä ja kuuliainen. Ei tehty mitään ihmeellisyyksiä vain harjoiteltiin lähinnä kisaohjelmaan kuuluvia osioita.


  


Lauantaina mentiinkin kisoissa HeA:0, joista tuloksena 2.sija, mutta kirjoittelen kisoista sitten erikseen tarkemmin. Hevonen oli todella hieno ja teki kaiken mitä siltä itse pyysin:)


 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti