tiistai 27. joulukuuta 2011

teretere

Sori että oon taas ollut ahkera kirjottaja.. tässä tulee nyt muutamia tärkeimpiä päiviä viimisiltä viikoilta

17.12 lauantai oli  siis estekisat. Menin vaan yhen luokan Grandil 100cm. Verkassa oli aluks ihan kauhee. Pari ekaa verkkahyppyy ristikolle otti ihan megaloikkii ja sit lähti ain täysii jonnekki suuntaa, oli ihan paniikis ei kyl oo vaikee arvaa mist johtuu syytä en tässä nyt mainitse mutta sanotaanko että verkka oli taas ku sirkus ja grandi on luonnolisesti hyvin "rento" näissä tilanteissa (ehhe messilä)... Sit menin pari kertaa jonku 90cm pystyn, edellee kauhee jänis mut vähän parempi jo. Sit olin tulos okserille, joka oli vähän ylikorkee verkkaan mut ei ollu aikaa oikee ja ollaa sen kokosii hypätyy niin ajattelin et GB handlaa. No tuli hyvään paikkaan mutta heppa päätti vetää liinat kii. Oli NIIN lähel etten tippunu lensin vaa sinne korviin ja heppa päätti lähtee laukkaa ja mä istuin kaulal, noh onneks mun apinataidoil pääsin takas satulaa. Sai pienen muistutksen jonka jälkee olikin jo kiltimmin vaik edelleen kauhee... no radalle en lähtenyt kovin innostuneena :D No ihan hyvin meni ekalle tuli surkee hyppy mut puhtaasti yli, tokalle aika megaloikka mut puhtaasti yli, sit tuli hyvä suhteutettu ja kolmas ja neljäs meni hyvin. Sit neljännelt seuraava oli suhteutetul välil sarjalle niin kämmäsin välin, Grandi lähti nelosen jälkee puskee vasemmalle  ku oikeella oli ovi ja se kyttäs sitä.. mun olis pitäny joko ottaa kii tai ratsastaa etee mut en tajunnu siin et eihä mun askel suunnitelma voi toteutuu ku en tuu suoraa... no meni sit melkeen sarjan ekan läpi ja sit tottakai kiels tokalle, ihan fiksu teko ei oltais varmaa päästy ehjän yli. No sit tulin uudestaa ja loppurata meni ihan hyvin. Grandi oli jotenki tosi vahva, rauhaton, ei yhtää niin luottavainen mitä se on ollu ennen kun oon sillä kisannu ;( no ei oo mun hevonen niin en pysty vaikuttamaan. Eikä se nyt NIIN katastrofi ollu.

edit pst. tol toka vikal virkkeel tarkotin että en pysty ettii suurempii ongelmii kun en sillä niin paljon mene ja en ole päävastuussa. syntynyt ikäviä väärinkäsityksiä, tarkoitus ei ollut loukata ketään.

tiistai ja keskiviikko olin tallil mut en valitettavasti muista mitä tein

torstaina olin tunnilla, mentiin katrillia ja menin Fondil pitkäst aikaa :D Menin ilman satulaa ja poni oli ihan kiva mut tosi laiska. Odotin et olis tiputtanu mut ku kaikki se on alas heittäny mut ei sit, oli vaa löllerö :( Hoidin kans Pilvipilperoisen ja Devin ja Gringon.

perjantaina kävin muistaakseni ridailee eka Madella ja sit hoidin pojat. Gringo oli niin herttanen et päätti rikkoo mun kännykän. Se oli mun taskus ja se otti mun takist just siit kohast kii, niin särki kosketusnäytön hampaillaa ja puhelin ei toimi enää ollenkaa -.-... Oli kans tunnilla mun kaverin puolesta menin ensimmäistä kertaa Rockylla joka on ihan hauska heppa, joku 165cm. Menin ilman satulaa :D Rocky on ollu aika villi ku ilmat on kylmenny niin oli aika extemporee mennä ilman sadelii, mut pienen alkuinnostuksen jälkee hepsku oli ihan kiltisti. Oli aika simppeli tapaus, ravi oli aika iso mut ei mahdoton. Suht pehmee edestä ja laukka oli unelma ! totteli tosi hyvin pohjetta ja istuntaa, ihan pikkasen vahva oli siis edestä mut ei muuta. En ihmettele et moni tykkää Rokista, ei kuitenkaan ihan mun tyylinen :)

lauantaina jouluaatto jippiiii :)
tultiin Lindan kaa aamulla tallille. Kävin heittämäs omput Deville ja Pilville (Gringolle olin vielä vihanen). Menin katrilliin Pilvillä ja Linda oli mun pari Tompalla. Pilvi oli tosi kiva ja söpö, katrilli sujui hienosti. Hoidin pontsukan katrillin jälkee ja annoin viel leipää. Kävin viel taputtamaassa Devii ja annoin leipää, ja kyl mä vähän Gringooki taputin.. Kävin viel Heljällä ja rapsuttelin Madee ja syötin sen ähkytilaan. No en. Mut poni oli söpö <3


sunnuntaina tulin tallille kuudelta aamulla. Tein ekaa kertaa kisiksel aamutallin, aloin nyt tekee siel tallii sunnuntaiaamuisin, raha ei oo koskaan pahitteeks :P Sujui ihan hyvin, olin kyl vähän hukas ku en siel oo kauheesti aikasemmi käyny ja en tunne oikeen niitä hevosia, mutta mun työpari oli tosi mukava ja se neuvo onneks kaikessa ! pikkuhiljaa,pikkuhiljaa.. Kävin myös Madella ratsastelemassa ilman satulaa maneesissa. Poni oli tosi sööttis ja kiva ! Siit on tullu nyt aika hyvä ratsastaa taas ku Elinaki menee sil niin hyvin nykyään ! Ridasin myös Gringolla, oli ihan jees, jotain vähän kyttäili ja laukas olis halunnu mennä täysii mut työskentelyn edetessä oli tosi kiva. Sen ravi on kyl ihan hullu huhuh, Sipe on ihan íhmetyyppi ku pystyy istuu siellä. Hoidin Gringon ja kävin viel Devii taluttaa, oli pelle kuten aina.



tiistaina eli tänään oli taas tallil. Mun piti alunperin liikuttaa pojat mut sit oli pakko päästä silmälääkärii ku silmä oli tulehtunu jo kolmatta päivää. Aikaa en saanu ku vast kolmeks, ja poikien kaa pääsee maneesii vaa neljää asti :( Mut onneks Sanna oli ihana pelastava enkeli ja kävi juoksuttaa Gn ja taluttaa Dn. Ite pääsin tallille puol viideks ja harjailin ja lämppäröin pojat. Sit kiisin Heljälle ja ridailin Madel taas ilman satulaa maneesis. Oli hyvä edestä mut oli toosi laiska ja jotenki väsyny :S joten en kauheen rankasti menny. Hoitelin viel ponin ja menin takas opistolle. Pesin poikien suitset jonka jälkeen kiisin kotiin.


Pilvi <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti